ABLETON LIVE DJ ÉS ZENESZERKESZTŐ SZOFTVER, KÉZIKÖNYV + TIPPEK ÉS TRÜKKÖK a 6-os verzióhoz
Paraméterek
Szerző | |
Könyv |
Fogyasztói ár:
5.990 Ft
Cikkszám: | CBABLETONLIVE |
Amióta a Live 2001-es kiadása megrázta a számítógépes zene világát, az Ableton termékeny fejlesztési erőfeszítései évente átlagosan egy nagyobb frissítést hoztak nekünk. A 6-os verzió az új funkciók hosszú listáját tartalmazza, amelyek közül sok a Live vonzerejének bővítését célozza a kompozíció és a gyártás területén. Az előadókról és a DJ-kről is gondoskodnak az új hangszer- és effekt-állványok, MIDI-vezérlési funkciók és hatalmas teljesítményfejlesztések. Tehát fennáll a veszélye a Live-nak, hogy eltávolodik az ismert gyors, letisztult munkamódszerektől, és elsüllyed a funkciók tömkelege alatt, vagy a háztömb legújabb gyereke nagykorúvá vált? Two For The Show Bevallom, kissé meglepődtem, amikor meghallottam, hogy a Live 6 támogatja a többprocesszoros és többmagos számítógépeket, mivel korábban fogalmam sem volt, hogy nem támogatja őket. Hogy megtudjam, milyen teljesítménynövekedést adna a Live 6 a dual-G5 Mac-emen, létrehoztam 10 MIDI-sávot, és mindegyikre tettem egy arpeggiált egyszerűbb basszusfoltot néhány effektussal. Az összes szám egyidejű lejátszása egyprocesszoros módban 37 százalékos CPU-olvasást eredményezett. Ezután bekapcsoltam a többmagos támogatást a Beállításokban, és a CPU-használat mindössze 19 százalékra esett vissza! A további tesztek megerősítették, hogy a hangszerek és az effektek teljesen megosztottak a processzorok között. A hangklipek lejátszása azonban úgy tűnik, hogy egyetlen processzoron zajlik: 24 hangsáv lejátszásakor a CPU 16 százalékos használatról számolt be egy processzorral, és 14 százalékban, ha a multi-feldolgozás engedélyezett. A vegyes MIDI, audio és hangszeres projekteknél a teljesítménynövekedés jóval meghaladja az 50 százalékot. Ez olyan nagy dolog, mintha egy vadonatúj számítógépet vennék. Megnyithatja azokat a projekteket, amelyek túllépték a határt, és új szintre találhatja a feldolgozási mozgásteret. Ha élőben játszik, most határozottan itt az ideje, hogy a kétmagos laptopokat nézze meg. A Live 6 egy jelentős kiadás, számos okosan megvalósított új funkcióval. A Live továbbra is a legjobb választás számos élő szituációhoz, és most sokkal „játszhatóbb”, hangszertartókkal és sokkal jobb MIDI-vezérléssel. A Live 6 szintén kiforrott kompozíciós környezet, amelyet nehéz felülmúlni gyors és zenei megközelítése miatt. Killer Rack A Live 6 központi eleme azonban az új Racks funkció. A durva közelítés azt jelentené, hogy az állványok egyenértékűek a Reason's Combinator vagy a Native Instruments Kore shelljével, de megérdemelnek egy megfontoltabb magyarázatot. Amikor kiválaszt egy műsorszámot az Élőben, az adott műsorszámhoz tartozó beépülő modulok megjelennek a képernyő alján, balról jobbra futva, a hatásuk sorrendjében. Példa erre a javítás, amelyet a teljesítménytesztekhez használtam. Ez az Eszközök „lánca” egy MIDI beépülő modullal kezdődik, amely egy hangszert táplál, amelynek kimenete aztán áthalad néhány hangeffektuson. A Live 5-ben csoportosíthatja ezeket az eszközöket, így egyetlen eszközként működhetnek, amelyet javításként menthet a jövőbeni használatra. A rackek lényegében több rétegű csoportok, amelyek párhuzamosan működhetnek ugyanazon a sávon. Ez lehetővé teszi, hogy javításokat hozzon létre billentyűzet-felosztásokkal és/vagy rétegekkel, és sok bonyolultabb konfigurációval. A patch vezérlését leegyszerűsíti egy fő vezérlőpanel, amelyben nyolc „makró” gomb található, amelyek a láncokon belüli paraméterekhez rendelhetők. A rackek ugyanúgy készülnek, mint a Csoportok a Live 5-ben: az eszközök kiválasztásával és a Szerkesztés / Csoportosítás lehetőséggel. A Live 6 könyvtára számos előbeállítást tartalmaz Rack hangeffektusokhoz, hangszerekhez és kombinációkhoz. Nézzünk egy-két példát. Az alábbi képernyőn egy három rétegű (lánc) műszerállvány látható: egy Impulse dobgép és két Sampler példány. Középen a lánclista található, egy billentyűtérkép-kijelzővel, ahol kijelöltem, hogy mely billentyűk milyen hangszeren játszanak. A Tambourine Sampler saját kulcszónával rendelkezik, míg az Impulse és a második Sampler rétegzett. A láncok relatív szintjeit itt a listában állítjuk be, ahol minden lánchoz be-/kikapcsoló és szóló gombok is találhatók. Az Impulzus lánc ki van jelölve, így ez az Eszközlánc látható a jobb oldalon. A Makró vezérlőpanelen az első két gombot az első lánc effektusainak vezérléséhez rendeltem, és három további gombot a láncok szintjének szabályozásához. A csak effektusokat tartalmazó állványok segítségével összetett effektus-előbeállítások hozhatók létre, a megfelelő vezérlőkkel kiegészítve. Lehetővé teszik a jelek párhuzamos irányítását is effektusokon keresztül. A Rack-be érkező jelek felosztásra kerülnek, és az egyes láncokon keresztül táplálkoznak, majd a kimeneten újra kombinálódnak. Rackeket egymásba ágyazhat, így több párhuzamos effektet is használhat egy rackben, majd a kimenetet egy zengen keresztül irányíthatja a végén. Ennek az elrendezésnek a csoportosítása egy állványt eredményez egy állványon belül. Bár ez szinte korlátlan lehetőségeket kínál, rendezettebb lenne, ha egyetlen rack-en belül láncokat keverhetnénk, és az eredményt a végső effektusokon keresztül irányíthatnánk. Ugyanez a helyzet, ha MIDI effektusokat szeretne hozzáadni egy réteges hangszer rack előtt: vagy Rack kell a Rack-en belül, vagy ugyanaz az effektus minden láncon. |
|
Elérhetőség: | ELFOGYOTT, EGYEZTETNI KELL |
Várható kiszállítás: | 2025. április 11. |
Szerezhető hűségpontok: | 300 |
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!